Gouden Bergen & Warme Dalen


(hier een verslag van uw vurige verslaggever)

Sessie nummer: 35.
Datum: 07-04-2007 / 7 april 2007
Aanwezige spelers: Roel, Tol, Igor, Remco
Aanwezige karakters: Boran, Brime, Carlos, Miguel
Gespeeld bij: Igor
XP: I.v.m. invoering nieuw systeem, voor elke speler een andere hoeveelheid.


Details einde sessie
Campagne Datum en tijd: 1309
Locatie (land/stad/gebied etc.): Deolur
Weersomstandigheden: Mooi zonnig en droog weer
Overige info: Gouden bergen, voor een beetje liefde & magie!


BELANGRIJKE GEBEURTENISSEN
- De karakters zijn al enige tijd in het vrijstaatje Deolur en beginnen zich ondertussen een beetje te vervelen. Eleman Deolur daarentegen weet ons telkens weer te prikkelen met verhalen en samenzweringen. Daarin zijn we allen wel geinteresseerd, gezien de mogelijke beloning, doch het gevaar om het leven te laten bij een zeer moeilijke zorgt er voor dat na veel overleg en handjeklap besloten wordt om niet in opdracht van Eleman Deolur te helpen bij het afzetten (vermoorden) van de huidige koning van Cormyr.
- Eleman Deolur is zeer teleurgesteld en ook een beejte boos omdat we blijkbaar tot op heden de indruk gewekt hebben dat we wel in zouden zijn voor dergelijke praktijken. (Met name Boran lijkt zeer gevoelig te zijn voor de glinstering van mogelijke bergen met goud) Hij wijst ons de deur maar geeft aan tijd nodig te hebben om goed na te denken over de consequenties van ons besluit.
- Wijze avonturiers als wij zijn (en niet gehinderd door enige angst of wantrouwen) besluiten we allen een kant op te gaan. Brime gaat helpen bij de lokale smidse, Carlos helpt de lokale houtsnijder met nog een kommetje en Boran draagt Miguel rond in het dorp en gaat uiteindelijk een pint drinken bij de lokale kroeg om daar onder het genot van te duur betaalde drank een brief te schrijven.
- Terwijl iedereen zo lekker bezig is wordt Brime benaderd door een boer met een kapot wagenwiel. Brime wil graag een handje helpen en besluit deze boer te volgen naar zijn kar. Dit blijkt te laat een sluwe hinderlaag te zijn om hem in de val te lokken en voordat Brime het goed en wel beseft zit zijn hand al achter op zijn hoofd geplakt middels een vuile soort van magie. Het blijkt dat de kar met spullen van Brime nog in IJzerwacht staat en dat de tovenaars van de purperen draak deze spullen gebruikt hebben om op magische wijze Brime op te sporen. Bewijs hebben ze nog niet maar Brime wordt wel gezien als verdachte. Brime wordt uitgehoord maar weet nog redelijk goed te voorkomen dat hij geheel door de mand valt, maar krijgt de opdracht om Boran en Miguel te zoeken. Waarom weet niemand, maar Brime in al zijn wijsheid besluit daar dan maar gehoor aan te geven door via de achterdeur het huis van de Eleman Deolur te betreden. Deze snapt ook al niet wat Brime bezielt om de “vijand” naar zijn huis te brengen en gooit Brime met veel bombarie via de voordeur zijn huis uit. Deze denkt vervolgens zijn kameraden via een list op de hoogte te brengen van het feit dat er een probleem is en loopt (Met hand aan hoofd geplakt) naar de lokale kroeg. Hier aangekomen roept hij naar binnen: “Zijn Desuza en Storm er ook?” Aangezien er negatief op wordt gereageerd loopt hij vervolgens maar naar de smederij.
- Ondertussen heeft Carlos zijn laatste kommetje voltooit en praat hij nog wat met de lokale bevolking (ontdekt hij de lokatie van het museum / beeldentuin / spookhuis) en doet hij nog maar eens een ronde door het dorp. Hij koopt een prachtige pijp en een mooi vachtje van de cormyriaanse dwergbever. Na een frisse wandeling in het zonnetje komt hij weer aan bij de smederij, alwaar ondertussen de rest van het reisgenootschap ook gearriveerd is.
- Gandalf, Frodo en Sam (Oeps, verkeerde verhaal)
- De avonturiers / reizigers bespreken e.e.a. (onder de neus van de smid) en besluiten dan toch maar om de hulp van de “Dames” in te schakelen door het “probleem” naar hun tuin te lokken. Daar aangekomen, na een kleine wandeling en het gebruik van het geniale richtingsgevoel van Carlos, ontdekken ze een wel hele vreemde tuin en met name de beelden boezemen angst in omdat ze gemaakt zijn van versteende mensen die in zeer onmogelijke posities “gekunsteld” zijn. Gelukkig hoeven we niet lang te wachten totdat de tovenaar die Brime had lastiggevallen zich zichtbaar maakt en iedereen sommeert mee te werken. Iedereen behalve Carlos staat onder verdenking van moord en moet mee naar Ijzerwacht. Carlos probeert de aandacht van de dames te krijgen, maar die weten het mooi om te draaien. (Gedachtes: Wat een lekker wijf zeg. Vrienden hebben hulp nodig. Poeh hee, daar wil ik wel mee in bad. Tsja, die vrienden zijn zo wel de pieneut. Vooruit, geen beurt, dan maar magie. Let it burn, let it burn!) En Carlos komt terug om in te grijpen bij de mogelijke teleportatie van zijn opgedrongen bekenden.
- Er ontstaat een gevecht, waarin iedereen zo zijn kunstjes kan laten zien. Boran rommelt met de geest van de tovenaar, Miguel geeft weer eens aan een voorliefde voor glibberigheid te hebben, Brime slaat er lustig op los en Carlos zet de boel effe lekker in de fik. Na weinig tegenstand en een smeulende tovenaar (zonder spullen) komen we Eleman Deolur tegen die ons sommeert naar zijn huis te gaan. Hij lijkt niet erg blij te zijn met het feit dat we zijn probleem hebben opgelost en als we hem in de avonduren eindelijk weer te zien krijgen, heeft hij zo’n vaag verhaal (Met een van de “dames” op de achtergrond) dat we bedankt worden voor de gezelligheid en het maken van zijn trap en daarvoor ontvangen we per persoon 1000 leeuwen. Wel wil hij een ketting terug die hij blijkbaar aan Boran had uitgeleend. Wat een vriendelijke man, hij betaalt ons zomaar en als ik mijn spullen inpak blijk ik van alles te vinden wat ik nog nooit eerder gezien heb. Wel een beetje hoofdpijn en een kriebelig gevoel alsof ik iets mis. Ik heb waarschijnlijk te lang in de zo’n gestaan, dus dat gevoel gaat wel weer weg.
- En zo gaat het gezelschap weer op reis. Boran en Miguel op hun karren, Brime op een kar bij een der broertjes en Carlos op zijn eigen strijdros. “Long live Cormyr, Long live Magic”
- Dit verhaal wordt u aangeboden door de “Burning Hands Society” namens Carlos “Ring of Fire” Juan.
MINDER BELANGRIJKE GEBEURTENISSEN
- Volgens mij heb ik het merendeel hierboven al beschreven.
INFO INZAKE PC’S (actieve spreuken, locatie etc)
- De karakters zijn vertrokken uit Deolur en zijn via de Rangers Way noordwaarts onderweg naar de Dalelands of Sembia.

Overige info
- De sessie is begonnen met een quiz van dree, waarin hij de spelers heeft getest op hun kennis en gemaakte aantekeningen.

1 Comment:

  1. Unknown said...
    Love is a burning thing
    and it makes a firery ring
    bound by wild desire
    I fell in to a ring of fire...

    I fell in to a burning ring of fire
    I went down,down,down
    and the flames went higher.
    And it burns,burns,burns
    the ring of fire
    the ring of fire.

    The taste of love is sweet
    when hearts like our's meet
    I fell for you like a child
    oh, but the fire went wild..

    I fell in to a burning ring of fire.....[etc]

Post a Comment




 

Copyright 2006| Blogger Templates by Campaign Logboek Closed modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.