Ervaring, deel 2

Zoals gister belooft komt hier vandaag het tweede gedeelte over het verdienen van xp.

Ten eerste is het geen geheim dat ik omkoopbaar ben, mijn kamer stofzuigen levert 10xp/lvl op bijvoorbeeld. Daarnaast beloon ik op in-game, off-game en meta-game situaties.

Bij in-game situaties gaat het om wat er tijdens het spel gebeurd, de dingen die je doet als speler en character. Handel je naar je character, handel je in het belang van de groep. Als deze conflicteren, speel je dit zelf conflict dan uit? Ben je op de hoogte hoe je character in elkaar zit, ken je alle ins en outs van het papieren mannetje.

Off-game bestaat uit informatie die je aanlevert via de mail of op papier. Dit kan van alles zijn. Bijvoorbeeld extra informatie over je eigen character. Primair daarin is je character background, en de waslijst. Vervolgens kun je denken aan extra informatie over jezelf zoals verhalen die je hebt meegemaakt, dromen die je hebt ervaren en misschien zelfs in relatie staan met de campaign, beschrijvingen van de personenen die je je skills hebben geleerd. Het beschrijven van vrienden en bekenden neemt ons een stap verder in het verdienen van off-game xp. Het schrijven over personen die je character niet kent. Deze komen dan later mogelijk terug in de campaign, schrijf over de monsters waar nog nooit iemand van gehoord heeft, steden en dorpen, veldslagen uit de geschiedenis of mythes.

Meta-game beloningen hebben te maken met alle overige situaties, zoals stofzuigen bij mij thuis, trivia vraagjes over de campaign (Wie is Ditmar Maleus), of weten hoeveel experience je character heeft. Volgende keer een aantal tabelletjes waar ik grotendeels mijn beloningen op baseer.

9 Comments:

  1. Unknown said...
    Ditmar Maleus:

    De dodengraver van IJzerwacht.
    Een lange man met een groenige huidskleur. Maleus beoefend magie, aangeboren magie. Hij is niet heel machtig maar zou zich ermee kunnen verdedigen. Wel is Maleus redelijk bedreven met zijn zeis. Het is hem ooit gelukt om Krikkraks halve ribbenkast aan gruzelementen te slaan maar deze is uiteindelijk toch gevlucht. Maleus is zelf enkele malen in de te geweest waar de pijl lag maar waarschijnlijk niet erg diep. Wel is hij degene die de geheime gang ondekt heeft, gegraven door de priesters die daar gevangen zaten, en aan de party laten zijn toen zij in ruil krikkrak gedecimeerd hadden. ome Maleus had een gier(familiar), toen deze door de party om zeep is geholpen is maleus hem komen wreken. Wild zwaaiend met zijn vervaarlijke zeis vloog hij de party aan en heeft dat moeten bekopen met zijn leven.
    Anoniem said...
    Het feit dat het maken van bijvoorbeeld aantekeningen, een goede background, bruikbare npc's e.d extra experience oplevert vind ik persoonlijk erg tof. Zij die zich dus extra inzetten worden er nu dus ook voor beloond.

    Dus mensen, schrijven met die handel.

    Zeg Dree, krijg ik hier ook bonus exp voor? ;-)
    Lord AO said...
    Goed zo Igor, je hebt gelijk dat precies de bedoeling.

    Sorry Roel, je hebt ongelijk, jammer volgende keer beter je aantekeningen bijhouden.
    Lord AO said...
    ps: Ditmar is niet Oom Maleus!!
    Unknown said...
    dat blijkt :D
    naja iig een discription van ome maleus.
    Unknown said...
    "jammer volgende keer beter je aantekeningen bijhouden."

    wow, dan heb ik echt geen idee wie et is, misschien isset krikkrak.
    Lord AO said...
    Ditmar was een voorvader, een van de priesters die vroeger binen geweest is, de robobroers vonden nog aantekeningen van hem Ditmar overleefde door zijn met gezellen op te eten en een gang naar buiten te graven ( jullie ingang) met zijn blote handen. Buiten gekomen kwam hij erachter dat hij tot een ghoul verworden was.
    Lord AO said...
    Ditmar was dus de ghoul Krik-Krak.
    Anoniem said...
    dus toch:)
    Roel

Post a Comment




 

Copyright 2006| Blogger Templates by Campaign Logboek Closed modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.